Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Presiden termiskin didunia

José Alberto Mujica Cordano
Presiden Uruguay ke-40

José Alberto Mujica Cordano, dikenali sebagai El Pepe, (lahir 20 Mei 1935) ialah seorang ahli politik Uruguay dan bekas ahli pertubuhan pengganas Tupamaros, kini ahli parti campuran berhaluan kiri Frente Amplio (Barisan Luas) dan  Presiden negaranya. Beliau menyandang jawatan Menteri Penternakan, Pertanian, dan Perikanan dari tahun 2005 hingga 2008. Beliau dipilih untuk menjadi presiden di pilihan raya presiden 2009, dan bertugas mulai 1 Mac 2010.


José Mujica adalah presiden yang termiskin di dunia. Beliau mendermakan hampir kesemua 90% gaji bulanannya kepada rakyat. Beliau pernah berkata kepada pemberita "I do fine with that amount; I have to do fine because there are many Uruguayans who live with much less."

Beliau dan isteri tidak tinggal dirumah yang mewah tetapi hanya  tinggal di rumah seperti rakyat biasa yang terletak didalam ladang di Montevideo. Perbelanjaan terbesar beliau ialah membeli kereta Volkswagen Beetle,yang bernilai $ 1,945.


 


Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..