Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian

All About Babi A.K.A khinzir


 
1.Adakah anda tahu bahawa babi tidak dapat disembelih di leher? kerana mereka tidak memiliki leher. sesuai dengan anatomi semula jadi? Bagi orang muslim beranggapan kalau babi memang harus disembelih dan layak bagi dimakan manusia, tentu Sang Pencipta akan merancang haiwan ini dengan memiliki leher.

2. Pengemar daging babi sering mengeluhkan bau hanyir pada daging babi (menurut kajian ilmiah, hal tersebut disebabkan kerana praeputium babi sering bocor, sehingga urine babi merembes ke daging).


3.Babi adalah haiwan yang rakus dalam memakan tidak dapat ditandingi haiwan lain. Ia melahap semua makanan yang ada di depannya. Jika perutnya telah penuh atau makanannya telah habis, ia akan memuntahkan isi perutnya dan memakannya lagi, untuk memuaskan kerakusannya. Ia tidak akan berhenti makan, bahkan memakan muntahannya. Ia memakan semua yang boleh dimakan di hadapannya. Memakan kotoran apa pun di depannya, kotoran manusia, haiwan atau tumbuhan, bahkan memakan kotorannya sendiri, hingga tidak ada yang tertinggal.

4. Kadang ia kencing diatas kotorannya dan memakannya jika berada di hadapannya, kemudian memakannya kembali. Ia memakan sampah busuk dan kotoran haiwan. Babi adalah haiwan mamalia satu-satunya yang memakan tanah, memakannya dalam jumlah yang besar dan dalam masa yang lama jika dibiarkan. Kulit orang yang memakan babi akan mengeluarkan bau yang tidak sedap.

5. Penyakit-penyakit cacing pita merupakan penyakit yang sangat berbahaya yang boleh terjadi kerana memakan daging babi. Cacing berkembang di bahagian usus di tubuh manusia, dan beberapa bulan cacing itu akan menjadi dewasa. Jumlah cacing pita boleh mencapai sekitar "1000 ekor dengan panjang antara 4 - 10 meter", dan terus hidup di tubuh manusia dan mengeluarkan telur.

6. Daging babi merupakan penyebab utama kanser dubur & usus ". Peratusan penghidap penyakit ini di negara-negara yang penduduknya memakan babi, meningkat secara drastik, terutama di negara-negara Eropah, dan Amerika, serta di negara-negara Asia (seperti Cina dan India). Sementara di negara negara Islam, peratusan amat rendah, sekitar 1/1000.
 

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..