Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Antara Matahari dengan lilin

 http://sebuahnamasebuahceritaku.files.wordpress.com/2013/01/matahari.jpg
Matahari: "Akulah yang terhebat, tak ada yang mampu menandingi terangnya sinarku ...!!!"

Lilin: "Sinarmu memang yang terhebat, tak ada yang mampu menandingimu, tapi kau lupa akan 1 hal ...!!!"

Matahari: "Hal apakah itu ...???"

Lilin: "Di saat malam tiba, mampukah kau terangi seluruh manusia ...???" Tahukah kamu mengapa manusia kadang malas atau menggunakan pelindung ketika keluar bilik disaat dirimu hadir ...??? "(Sinarmu menyakiti mereka ...) Cuba lihat mereka yang masih kecil, di kala hujan tiba dan awan kelabu membuat sinarmu tenggelam, mereka tertawa , mereka gembira ... sedarkah kamu akan hal itu ...??? "Aku memang sebatang lilin lemah, sinarku tak sehebat dirimu ... Tapi ... di kala malam gelap gelita, mereka mencariku dan ketika sinarku tiba, Aku dapat melihat dari dekat wajah mereka tanpa menyakitinya ... !!!


Aku tahu ... Aku tidaklah berlangsung lama, namun aku bangga boleh menjaga mereka, menuntun mereka berjalan dalam kegelapan dengan sinarku ...
Aku tau ​​mereka mencintaiku ...
Aku tau ​​mereka kadang melupakanmu ...
Namun di kala yang lain tak mampu, mereka pasti mencariku dan Aku dapat melihat kebahagiaan di raut wajah mereka ...!!! "

Matahari: "Maafkan aku teman kecilku, aku sedar ... Meski sinarku yang terhebat, namun aku tak berguna jika aku menyakiti mereka, Aku mengakuinya teman kecilku ... Terima kasih teman kau telah buatku sedar dan mengerti ...!!!

Liliin: ": D"

Kesimpulannya ...

Ketahuilah sehebat mana pun seseorang tidak akan berguna jikalau dia menyombongkan dirinya dan hanya boleh menyakiti orang lain ...

http://nabillasya.files.wordpress.com/2013/01/lilin-ultah.jpg

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..