Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian

10 Bandar yang tidak sesuai bekerja

Mencari pekerjaan adalah satu kewajiban manusia dewasa ketika mereka akan menjalani kehidupan dan memenuhi keperluan. Bahkan untuk bekerja, setiap orang mempunyai tempat impian mereka.
Dengan pelbagai alasan, seperti ingin tinggal di bandar yang nyaman, udara bersih, dan aman, setiap orang akhirnya mempunyai tempat-tempat impian untuk bekerja dan membentuk sebuah kehidupan.
Tapi faktanya, di dunia ini ada tempat-tempat yang buruk digunakan untuk bekerja dengan pelbagai alasan yang ada.


10. Santo Domingo – Republik Dominika
Santo Domingo - Republik Dominika
Kota Santo Domingo menjadi kota terburuk untuk mencari kerja di kawasan barat Hemisphere. Beberapa penyebab bandar di Dominican ini menjadi buruk adalah rampasan kapal, ribut, keadaan jalan yang buruk, jenayah dan tentunya masalah kesihatan.
9. Kairo – Mesir
Kairo - Mesir
Apa yang menjadi masalah terbesar bagi para pekerja untuk tinggal di Kaherah? Hal itu adalah pencemaran udara serta keadaan kebersihan yang buruk.Tak cukup di situ, masalah pengganas yang mengintai para pendatang di Kahera.
8. Guangzhou – China
Guangzhou - China
Bandar besar di kawasan selatan China, tepatnya di wilayah Guangdong ini memang menjadi salah satu bandar industri terbesar di dunia. Sehingga tak hairan jika tahap pencemaran di Guangzhou cukup buruk. Dengan selalunya bandar diselitupi oleh asap kilang.
7. Ho Chi Minh City – Vietnam
Ho Chi Minh City - Vietnam
Menjadi ibu negara Vietnam dan terletak di negara tropika, mungkin membayangkan bekerja di bandar Ho Chi Minh cukup menyenangkan. Tapi rupanya tidak, dengan keadaan kebersihan yang buruk sehingga masalah penyakit, iklim di Ho Chi Minh memang buruk. Selain itu kemudahan kesihatan dan infrastuktur yang tak memadai membuat Ho Chi Minh kurang tepat untuk menjadi lokasi bekerja.
6. Bogota – Kolombia
Bogota - Kolombia
Apa yang membuat ibu negara Colombia ini menjadi kota buruk untuk mencari kerja? Mudah saja, anda ingin bekerja di bandar dengan keadaan yang sihat bukan? Dan Bogota tak boleh memberikan hal itu. Bogota memang menjadi bandar dengan tahap pencemaran udara paling buruk dan sangat serius. Seakan tak cukup, keadaan politik negara menjadikan Bogota memang tak sesuai untuk bekerja.
5. Nairobi – Kenya
Nairobi - Kenya
Ada beberapa perkara yang membuat kamu untuk berfikir berulang kali mencari kerja di Nairobi. Sebagai ibu negara Kenya, keadaan iklim Nairobi cukup buruk. Walaupun menjadi salah satu bandar termaju di Afrika, justeru tahap jenayah di Nairobi sangat tinggi bahkan berbahaya.
4. Mumbai – India
Mumbai - India
Kota sebagai pusat ekonomi di India ini memang mempunyai muzium, seni bina bangunan, sampai restoran yang terbaik. Namun cuba anda mencari ke daerah pinggiran Mumbai. Kamu akan mendapati keadaan lalu lintas yang super buruk, lusuh, sampai masalah keselamatan membuat setiap para pencari kerja akan berfikir berulang kali untuk mencari penghidupan di Mumbai.
3. Almaty – Kazakhstan
Almaty - Kazakhstan
Salah satu masalah utama ibu negara Kazakhstan ini adalah lokasinya yang terpencil. Sehingga itu berpengaruh terhadap masalah perumahan, kemudahan pendidikan dan kesihatan, infrastuktur sampai minimanya lokasi hiburan menjadikan Almaty tidak baik untuk bekerja. Belum lagi buruknya pencemaran udara, keadaan kebersihan dan penyakit menjadi penyebab bandar ini dielakkan para pencari kerja.
2. Jakarta – Indonesia
Jakarta - Indonesia
Salah satu kota terburuk untuk bekerja di dunia. Kenapa? Meskipun dalam krisis global Indonesia dapat bertahan, namun keadaan persekitaran Jakarta dengan kebersihan buruk dan pencemaran udara (serta tersekat) menjadi penyebab utama. Kurangnya kemudahan kesihatan yang merata, keadaan politik dan ekonomi tidak stabil serta masalah jenayah,
1. Lagos – Nigeria
Lagos - Nigeria
Sebagai bandar yang terbesar di negara terbesar kawasan Afrika, Lagos memang mempunyai banyak masalah seperti pencemaran, kebersihan, kemudahan kesihatan dan pendidikan sampai infrastuktur. Menjadi bandar dengan tahap risiko tertinggi untuk bekerja, masalah jenayah menjadi perkara yang cukup berbahaya di Lagos selain keadaan politik dan ekonomi yang tidak stabil.
 


Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..