Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Bulatan misteri terbentuk dipermukaan kolam, mengamparkan Penduduk New York.

 Lingkaran misterius pada es di New York
Sejumlah lingkaran misteri dilihat di sebuah kolam ais beku di bandar Eden, New York, Amerika Syarikat. Lingkaran berbentuk bintik-bintik raksasa itu menggemparkan masyarakat dan banyak yang beranggapan bahawa itu adalah jejak makhluk luar angkasa.

Penduduk yang pertama kali melihat fenomena itu adalah Peggy Gervase. Pada saat itu ia sedang memandang kolam. Gervase pun melihat kejadian aneh, sejumlah lingkaran besar terbentuk di atas permukaan ais.


"Saya langsung mengambil kamera untuk mengabadikannya. Fenomena itu baru pertama kali saya lihat dan sangat menakutkan. Lingkaran itu terbentuk secara sempurna di atas permukaan kolam yang sudah ditutupi ais," kata Gervase, dilaporkan Counsel & Heal, Khamis 28 Mac 2013.

Tak beberapa lama Gervase pun memuat naik fotonya ke Facebook. Banyak komen-komen yang masuk, di antaranya mengatakan kalau itu jejak kaki gajah, gerak ikan, dan jejak alien yang melawat bumi.

"Tapi, saya tidak percaya lingkaran yang terbentuk di kolam itu dibuat oleh makhluk luar angkasa," kata Gervase.

penjelasan saintifik

Menurut Marc Dantonio, penyelidik UFO, berdasarkan ilmu pengetahuan, air di kolam biasanya berasal dari sebuah mata air. Perlu diketahui, air yang berasal dari mata air mempunyai suhu yang hangat.

"Lingkaran itu adalah fenomena yang menarik. Mungkin saja lingkaran itu tercipta oleh air hangat dari mata air yang naik ke permukaan dan membuat lubang di permukaan ais," kata Dantonio. (ren)




Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..