Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Fakta menarik tentang biskut Oreo

Putar, Jilat, Celup! Itulah salah satu trade mark biskut Oreo yang pasti di ingati oleh setiap orang yang mendengarnya. Jika anda juga salah seorang penggemar makanan ringan Oreo, cuba semak fakta menarik tentang biskut tersebut. Yang dipetik dari laman takasih.com.



1. Oreo bukan sahaja popular di Malaysia, tetapi juga di seluruh dunia. Oreo boleh didapati lebih dari 100 negara di dunia ini.

2. Menurut TIME, Oreo adalah gabungan 71 peratus biskut coklat dan 29 krim susu. Tetapi sekarang sudah banyak variasi Oreo, seperti Double Stuf dan Mega Stuf yang krimnya lebih tebal.

3. Waktu pertama kali dijual, Oreo dijual berdasarkan berat timbangannya.

4. Kita semua tahu Oreo mempunyai rasa coklat susu vanila seperti yang sekarang banyak dijual. Tetapi  dahulunya Orea mempunyai perisa buah oren.


5. Di negara lain, seperti China, ada Oreo berperisa ais krim teh hijau dan di Argentina ada Oreo berperisa pisang.

6. Setiap satu keping biskut  memerlukan 59 minit untuk dihasilkan.

7. Walaupun bahagian tengah Oreo adalah krim susu, ternyata biskut ini disenaraikan dalam salah satu makanan yang boleh diambil oleh vegetarian.

8. Wanita cenderung untuk memisahkan dua bahagian biskut Oreo sebelum memakannya daripada lelaki.

9.
Oreo mendapatkan sijil halal pada Disember 1997. Ketika mendapat sijil halal, Oreo menghilangkan salah satu bahan yang digunakan dalam memhasilkan biskut Oreo berupa lemak babi.

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..