Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian

Mengungkap Misteri Crop Circles

Sampai ketika ini Crop Circles masih menjadi misteri. Ada banyak pendapat yang mendedahkan kewujudan benda pelik ini. Ada yang berpendapat bahawa crop circles merupakan rekod jejak dari UFO. Bahkan ada yang berpendapat itu merupakan karya manusia.

Dilaporkan serupedia, Beberapa kumpulan telah melaksanakan tanaman dengan membuat crop circles secara rawak di suatu kawasan yang luas. Namun, bulatan buatan manusia dan bulatan misteri adalah bukti jelas pandangan crop circles yang bersimetri. Banyak dari pemilik pertanian dan saksi mata melaporkan bulatan muncul dalam masa beberapa ketika. Nampaknya tidak mungkin jika dibuat oleh manusia.


Seorang ahli sejarah percaya bahawa crop circles bukanlah karya hoaxers. Dia telah mencari bukti dari fenomena ini dalam dokumen saintifik, Kembali ke tahun 1945, Crop Circles adalah bukti fenomena yang bukan tipuan. Dia memulakan pencarian setelah membaca sebuah Artikel dalam edisi 1800-an dari jurnal sains Nature. Hal ini menunjukkan bahawa crop circles pada kenyataannya sudah ada sejak tahun 1700-an.
Sarjana ini mengatakan penemuannya dapat membuktikan bahawa ada lebih ke bulatan misteri daripada helah hoaxers. Dengan menggunakan Google Earth 1945 overlay yang baru, gambar tempat diambil sekitar 68 tahun yang lalu, untuk membuat satu penemuan.


 

 

eg Jefferys berusia 59 tahun dari Hobart, Tasmania, menghabiskan lebih dari 300 jam menjelajah kawasan desa United Kingdom menggunakan teknologi dan mendapati sejumlah besar crop circles. Dua yang paling ketara adalah di pinggiran Stourbridge.
"Pencarian gambar lama diberikan dengan banyak cabaran," kata Greg. Beberapa dari foto-foto asli mempunyai kerosakan fizikal dan kimia yang menghasilkan kekurangan bulatan pada Google Images.
"Saya harus mengembangkan metodologi untuk membezakan antara kekurangan pada filem dan crop circles asli"​​, katanya.
Dan Stourbridge, adalah kawasan yang jelas untuk mencari.


 
 

Penemuan ini membuktikan bahawa dakwaan oleh pelbagai seniman pembuat crop circles itu sendiri penipuan. Penemuan ini dapat menunjukkan bahawa crop circles masih belum dapat dijelaskan.
"Saya harap penemuan ini akan merangsang minat baru terhadap crop circles oleh para penyelidik sains yang serius telah tertipu oleh dakwaan penipuan." Katanya.
Tapi crop circles adalah bukan satu-satunya yang terungkap oleh Greg ketika meneliti kawasan gambar yang ditangkap di udara pada zaman dahulu.
"Saya juga mendapati beberapa struktur prasejarah bulatan mirip dengan 'Woodhenge' sebuah kayu, Neolithic monumen dekat Stonehenge," katanya. "Tapi ini adalah kawasan di luar Midlands".
"Gambar-gambar udara dari tahun 1945 sangat berguna untuk mencari sisa-sisa sejarah kerana mereka diambil pada suatu masa sebelum petani mulai menyeluruh menggunakan alat-alat berat di bidang mereka, yang membuat tanah ke tahap yang lebih dalam daripada kaedah pertanian sebelum ini."


 
 
 

Tapi ada satu soalan kajian memenatkan Greg yang belum terjawab, jika crop circles bukan penipuan, apa itu sebenarnya?
Dia mempunyai idea tentang bagaimana untuk mengungkap misteri ini.
"Pertama, saya percaya bahawa dakwaan dari pelbagai 'seniman' telah membuat crop circles sudah terbukti salah," katanya.
"Itu sendiri mungkin salah satu hoax terbesar yang pernah dilakukan pada komuniti sains, dan saya berfikir bahawa Google Earth 1945 dapat membuktikannya".
"Kedua, ada bukti bentuk yang ketara menunjukkan tenaga frekuensi elektromagnetik tinggi yang terlibat dalam pembuatan crop circles".


 

"Apa yang tidak jelas adalah apa yang menghasilkan tenaga itu dan menetapkan ke dalam pola bulatan. Ini adalah salah satu soalan yang saya harap dijumpai jawapannya, sekurang-kurangnya sebahagian ".
Mereka yang sebelumnya telah melakukan kajian tentang bentuk bersimetri yang pelik, salah satunya sudah mempunyai teori sendiri tentang bagaimana crop circles dibuat.
Mereka mengatakan bahawa crop circles adalah amaran tentang risiko penjarahan sumber planet bumi, bukan hanya kawasan tanaman dan seutas tali yang dibuat.
Dalam sebuah blog, seorang ahli menjelaskan, "crop circles adalah bentuk-bentuk harmonik terancang yang wujud di seluruh dunia, hasil dari tenaga yang berinteraksi dengan dunia fizikal, dalam hal ini terjadi pada tanaman. Tenaga ini terdiri daripada cahaya, suara dan magnet ".


 

Teori ini telah dijangka apabila struktur, yang mendakwa bahawa beberapa crop circles mempunyai kualiti penyembuhan, muncul seluas kawasan seperti California dan Australia Barat.
Pada kenyataannya, mereka telah terlihat di sekitar 29 negara, dibuat dari gandum, barley, biji rami, sawah dan bahkan ais. Media mungkin telah kehilangan minat di dalamnya, namun crop circles masih ada di luar sana.
Ada penyiasat crop circles terkenal percaya bahawa karya seni ini adalah mesej dari luar angkasa. "Saya tidak percaya bahawa pembentukan crop circles adalah bohong. Saya fikir seseorang cuba mengatakan sesuatu kepada kita ".
 
 
 
 

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..