Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Gempar : budak berusia 8 tahun mengahwini perempuan berusia 61 tahun

 
Anak kecil berusia lapan tahun dinobatkan menjadi pengantin termuda setelah mengahwini wanita berusia 61 tahun. Perkahwinan di Afrika Selatan (Afsel) itu pertama kalinya terjadi di keluarga anak kecil tersebut.

Sanele Masilela telah mengikat janji pernikahan dengan Helen Shabangum di Tshwane, Afsel. Sanele, mempersiapakan majlis pernikahannya itu hanya dua bulan.


Dia mengeluarkan wang untuk mempelai wanitanya sebanyak 500 poundsterling dan juga untuk majlis pernikahannya sebanyak 1.000 poundsterling.

Pada ketika majlis pernikahannya, Sanele mengenakan tali leher kupu-kupu dan sut berwarna perak. Anak bongsu dari lima bersaudara ini memberikan cincin perkahwinan kepada Helen di depan 100 tetamu jemputan.

Pernikahan ini telah mengejutkan warga di Tshwane. Namun, pihak keluarga menjelaskan bahawa perkahwinan ini hanya ritual semata dan tidak mengikat secara undang-undang bagi kedua-dua belah pihak.

Ibu kepada Sanele, Kesabaran Masilela mengatakan bahawa perkahwinan ini adalah yang pertama berlaku di keluarga mereka.

"Ini adalah pertama kalinya terjadi dalam keluarga kami. Pernikahan ini adalah amanat dari datuknya yang meminta Sanele berkahwin sebelum dirinya meninggal. Kemudian Sanele memilih Helen kerana dia mencintainya," kata Kesabaran, seperti dipetik dari Mirror, Isnin (11/3/2013).

"Dengan melakukan ini kami telah membuat nenek moyang bahagia. Jika kita tidak melakukan keinginannya maka sesuatu yang buruk akan berlaku dalam keluarga kami," kata beliau.


Pada perkahwinan yang unik ini Sanele dan isterinya tidak menandatangani surat nikah dan tidak harus hidup bersama. Kedua-duanya pun telah kembali ke kehidupan normal mereka.

Sanele mengatakan bahawa dirinya berharap akan berkahwin lagi ketika dewasa nanti. "Ketika saya tua aku akan mengahwini seorang wanita seusia saya," tambahnya.


 

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..