Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian
Milford Sound in New Zealand

Nvidia Keluaran Prosesor yang Dikata Tercepat di Dunia


Syarikat semikonduktor asal Amerika Syarikat, Nvidia, mengumumkan pemproses untuk peranti Bergerak terbarunya, Tegra 4.

Syarikat yang membekalkan prosesor Bergerak untuk peranti Android, termasuk tablet Google Nexus 7 ini mendakwa Tegra 4 mempunyai kekuatan pemprosesan yang lebih baik berbanding iPad 4.


 Tegra 4 merupakan pemproses quad-core yang disebut-sebut enam kali ganda lebih cepat daripada yang sebelumnya, Tegra 3. Untuk menunjukkan prestasi cip tersebut, Ketua Pegawai Eksekutif Nvidia Jen-Hsun Huang menunjukkan bagaimana peranti yang ditanamkan Tegra 4 boleh mengambil gambar dengan Kadar dinamik yang tinggi / high dynamic range (HDR) dalam keadaan real time.

Meski Nvidia belum mendedahkan kelajuan prosesor Tegra 4, prosesor ini didakwa mempunyai core 72 GPU. Dalam laman The Verge, Isnin 7 Januari 2012, bahkan Huang mengatakan jika Tegra 4 adalah prosesor Bergerak terpantas di dunia ketika ini.

Seperti dipetik laman Mashable, Tegra 4 mempunyai kecekapan tenaga yang sama seperti Tegra 3 kerana memiliki reka bentuk yang sama, iaitu ke lima core yang membantu menguruskan penggunaan tenaga. Dengan reka bentuk kuasa yang berkesan, Tegra 4 didakwa memungkinkan membekalkan daya sampai 14 jam tayangan video pada telefon pintar.

Siri Tegra baru ini adalah berdasarkan reka bentuk ARM Cortex-A15 CPU dan mengandungi 72 core gpu Nvidia GeForce. Huang juga menunjukkan kekuatan grafik cip Tegra 4 dalam peranti. Prosesor ini mampu mendorong video resolusi 4K ke sebuah Ultra HDTV. Resolusi 4K merupakan resolusi standard di dunia cinematografi digital dan grafik komputer.

Salah satu daripada peranti pertama yang dibekalkan Tegra 4 akan direka dan dihasilkan oleh Nvidia. Syarikat ini ditegaskan akan membuat sebuah pengendali game untuk android yang dinamakan Project Shield.

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..