Follow Us

ANDA BOLEH BERKONGSI APA SAJA YANG ADA DIDALAM BLOG INI TANPA BATASAN DAN TANPA MEMINTA KEBENARAN DARI TUAN TANAH. KUNJUNGAN ANDA AMAT DIHARGAI. SILA DATANG LAGI...
Aku dilahirkan bukan untuk mempelajari atau menulis, bukan jua untuk memahami atau mendalami, bukan sekadar menerima atau memberi.Tetapi mempelajari, menulis, memahami, mendalami, menerima, memberi juga segala perilaku diri adalah untukku beribadah
save palestian

Jenis-jenis cinta

Kita hidup di dunia ini memang tidak akan pernah lepas dari namanya cinta, dimana mana kita akan selalu memerlukan cinta atau kasih sayang. Tanpa hal tersebut, mungkin kita tidak akan merasakan indahnya dunia ini, di mana kita akan hidup sendiri dan tidak merasakan indahnya cinta dan kasih sayang, sama ada anda mahu hidup tanpa cinta???

Nampaknya 90% akan mengatakan "tidak kuat" untuk menghadapi cinta, akan tetapi, ternyata dalam cinta itu terdapat "rempah-rempah" lain yang membuat cinta itu boleh manis dan pahit.


 1. Cinta kerana kasih sayang
 
 Cinta inilah yang biasanya sangat susah sekali ditemui sekarang ini. Akan tetapi, cinta kerana kasih sayang masih boleh ditemui pada pasangan yang benar-benat tulus saling mencintai antara satu dengan yang lain. Cinta ini kadang-kadang tidak peduli dengan apa yang berlaku di sekitar mereka atau dengan kata lain mereka tidak terpengaruh dengan harta atau jawatan. Mereka hanya merasa saling menghormati satu sama lain, dan merasa saling memerlukan.

2. Cinta kerana nafsu
 
Cinta inilah yang berbahaya, cinta kerana nafsu biasanya berlaku pada seseorang yang hanya ingin memenuhi nafsu mereka semata-mata. Mereka mengatakan cinta kepada seseorang hanya untuk memenuhi "nafsu" mereka belaka. Cinta ini biasanya berlaku pada orang dewasa, dimana kita misalkan ingin mendapatkan seseorang yang di anggap paling cantik / kacak di universiti / sekolah mereka. Maka dengan mendapatkanya, mereka boleh memuaskan nafsu mereka untuk memilikinya. Akan tetapi, "biasanya" hubungan seperti ini tidak bertahan lama, kerana tidak desertai dengan rasa cinta yang tulus.
 3. Cinta kerana harta
Kalau cinta yang ini tidak perlulah diditerangkan lagi??? semua orang tahu apa maksudnya cinta kerana harta?? cinta seperti ini sudah semakin banyak berlaku di persekitaran kita, akan tetapi mereka juga tidak boleh menyalahkan orang yang mencintai seseorang kerana harta. Sekarang ramai orang mula berfikiran realistik, mereka memerlukan harta / wang untuk menenempuhi kehidupanya sehari-hari mereka. Jadi, mereka mencari pasangan yang jauh lebih kaya daripada mereka.
 4. Cinta kerana kasihan
Untuk cinta yang satu ini, biasa kita temui sehari-hari disekeliling kita. Cinta ini disebabkan karena seseorang merasa kasihan kepada orang lain atau dengan kata lain merasa simpati terhadap seseorang.
 5. Cinta kerana terpaksa
Cinta kerana terpaksa biasanya terjadi kerana mereka ditolak atau terpaksa mencintai seseorang yang tidak dicintainya. Contohnya, mereka dipaksa untuk berkhawin oleh orang tua mereka. walaupun terpaksa mencintai pasangannya yang tidak sesuai akau disukai oleh mereka.Tetapi dalam hal ini tidak berkemungkinan perasaan cinta itu akan datang dimasa hadapan atau lebih dikenali cinta selepas khawin.
6. Cinta kerana balas dendam 

Cinta kerana balas dendam adalah cinta yang hanya ingin menyakiti, tanpa ada rasa sayang atau saling melindungi satu sama lain. Pelik tetapi benar cinta ini selalu terjadi dalam drama melayu dislot-slot t.v di Malaysia dan juga benar-benar berlaku di dunia yang nyata.

Share/Bookmark

0 comments:

Post-Post Menarik

2leep.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Created by myxxppxx

Popular Posts

..